Pokaż dowód

Ks. Zbigniew Wielgosz

publikacja 17.10.2012 15:07

Inicjatorom kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” zależy na uwrażliwieniu wszystkich, by nie tolerowali sprzedaży alkoholu niepełnoletniej młodzieży.

Plakat kampanii Plakat kampanii
Czy uda się powstrzymać młodych przed sięgnięciem po alkohol? Możemy mieć na to wpływ!
KGP/ZPPP

Tarnów po raz pierwszy uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem – jak twierdzą główni organizatorzy, czyli Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie – jest ograniczenie spożycia alkoholu przez nieletnich.

W punktach sprzedaży alkoholu w mieście zawisły specjalne plakaty. Dla sprzedawców, rodziców i nauczycieli przygotowano specjalne naklejki, broszury edukacyjne oraz film instruktażowy. – Dystrybucja materiałów do punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz do tarnowskich szkół jest prowadzona poprzez Dzielnicowych Komendy Miejskiej Policji w Tarnowie, Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji oraz Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Urzędu Miasta Tarnowa – informuje Dorota Kunc-Pławecka, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Tarnowie.

W ubiegłym roku tarnowska policja zatrzymała 99 nietrzeźwych nieletnich. W grupie tej siedem osób dopuściło się dodatkowo innych przestępstw pod wpływem alkoholu, 28 trafiło do izby wytrzeźwień, 6 na oddział toksykologiczny, 8 do aresztu, zaś 57 osób, w tym 18 dziewcząt, odwieziono do domu. – Młodzi najczęściej sięgają po alkohol niskoprocentowy. Natężenie interwencji jest największe w okresie rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego oraz podczas ferii. Statystyka z 2011 roku nie wykazuje dużych wahań w stosunku do lat poprzednich, jeśli chodzi o ten problem. Zdarzają się cofnięcia koncesji sprzedaży alkoholu, jednak bywa, że lokale je odzyskują, bo ktoś inny przejmuje biznes – mówi asp. Jerzy Kuczkowski, kierownik Zespołu do spraw Nieletnich i Patologii Wydziału Prewencji KMP w Tarnowie.